منتشرشده در: نوامبر 26, 202028 کلمات0.1 دقیقه خوانده شده

راهنمای جامع در خرید مبل

10 نکته مهم و کلیدی که باید در نظر گرفت.

راهنمای جامعی در خرید مبل وجود دارد، که حساسیت های زیادی برای خرید لوازم خانگی  به وجود می آورد. به ویژه وقتی قرار باشد، لوازم منزل، زیبایی و تناسب بالایی را از خود نشان دهند.در این مقاله قصد داریم نکاتی تحت عنوان راهنمای خرید مبل را ارائه دهیم، تا با مطالعه آن بتوانید انتخابی بهتر داشته باشید.

مبل پرنس-پرنس لمسه دوخت-مبل راحتی-کالادژ

جامع ترین راهنمای خرید مبل

برای اینکه مبلمان مناسب برای فضای مورد نظر را خریداری کنیم، لازم است به نکات مهم و کلیدی را در خرید مبل را در نظر داشته باشیم.برخی از این نکات مهم و کلیدی در خرید مبل، کاملا واضح هستند؛ اما در لحظه ممکن است از آنها رد شویم و نادیده بگیریم. برخی از نکات دیگر نیز کاملا مهم و برجسته هستند، که نباید به سادگی از آنها چشم پوشی کرد. در ادامه تمام این نکات ریز و درشت را عنوان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. توجه به سبک انتخابی

برای اینکه مبلمان مناسبی را داشته باشیم، لازم است ابتدا سبک مورد نظر را انتخاب کنیم. انتخاب سبک به خیلی از عوامل مختلف بستگی دارد. اما دو نکته اساسی وجود دارد:

  1. برای فضاهای کوچک سبک مدرن مناسب تر است.
  2. برای ابعاد بزرگ می توان سبک کلاسیک و هم سبک مدرن را انتخاب کرد.

2. در نظر گرفتن فضای موجود

در نظر داشته باشید که فضایی که قرار است برای آن مبلمان انتخاب کنید، ظرفیت مبلمان انتخابی را دارد یا خیر؟

اگر برای نشیمن سالن پذیرایی مبل را انتخاب می کنید، در صورتی که فضای بزرگتری داشته باشیدگزینه های متعددی را می توانید انتخاب کنید .

اما برای فضاهای کوچکتر بهتر است، مبلمانی را انتخاب کرد که تمام فضا را نپوشاند. ترجیحا مبلمان ظزیف تر برای  فضاهای کوچک پیشنهاد می شود.

امروزه تنوعی از طرح مبل های ظریف وجود دارندکه گزینه های مناسبی برای فضای کوچک هستند. و می توان طبق سلیقه گزینه مناسب را انتخاب کرد.

3.انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان

مهم ترین نکته در راهنمای خرید مبل انتخاب رنگ است. خیلی از موارد تاکید بر انتخاب رنگ متناسب با سایر لوازم را دارند. اما نکته مهم اینجاست، که در حد به سزایی رنگ مبلمان، بر انتخاب رنگ سایر وسایل و لوازم تاثیرگذار است.

راهنمای خرید مبل

معمولا رنگ های خنثی مانند طوسی، کرمی و شیری برای مواردی مناسب هستند، که رنگ خاصی مد نظر نیست؛ و زمینه، رنگهای تند را شامل می شود.

رنگ های خنثی معمولا با تمام لوازم و وسایل همخوانی دارند و زیبایی چشمگیری می توانند داشته باشند.

البته باید دقت کنید که برای فضاهای کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید. ابعاد بزرگتر امکان انتخاب رنگ های متنوعی را در اختیار قرار می دهند، و می توان رنگ های روشن و تیره یا حتی طرح دار مختلفی را انتخاب کرد.

البته نکته مهم دیگری که به انتخاب رنگ مبلمان مربوط می شود، این است که اگر کودک یا حتی حیوانات خانگی دارید، لازم است رنگ مناسبی انتخاب کنید تا فورا آلودگی و کثیفی را نشان ندهد.

4. انتخاب جنس مناسب برای رویه مبلمان

به عنوان یکی دیگر از مهم ترین نکات کلیدی و مهم در خرید مبل باید جنس رویه را در نظر گرفت. این نکته در حد به سزایی برای منازل یا حتی ادارات و اماکنی که رفت و آمد زیادی دارند، حائز اهمیت است.

برای مواردی که رفت و آمد زیادی می شود، بهتر است رویه مبلمان را از جنس چرم یا نانو انتخاب کرد.از این طریق قابلیت شستشو و پاکسازی ساده تری برای آن وجود خواهد داشت.

از طرفی برای منازل یا اماکنی که رفت و آمد کمتری دارند، می توان مبلمان  با روکش پارچه ای، کتان یا مخملی و سایر موارد را انتخاب کرد.

5. طرح پارچه مناسب

در صورتی که قصد دارید پارچه مبلمان را طرح دار انتخاب کنید؛ بهتر است گزینه ای را در نظر بگیرید، که تناسب رنگی با سایر لوازم و به ویژه فرش و پرده داشته باشد.

البته پیشنهاد می کنیم تمامی مبلمان  را طرح دار انتخاب نکنید؛ به ویژه اگر مبلمانتان را به سبک مدرن انتخاب کرده باشید.

می توانید یه یا دو صندلی را با رویه ساده انتخاب کنید، تا در کنار گزینه های طرح دار  تعادلی مطلوب را ایجاد کنند.

6. راحت بودن مبل

فروشگاه مبل کالادژ

از دیگر نکات بسیار مهم برای انتخاب مبلمان که باید در این راهنمای جامع خرید مبل مطرح کنبم، راحت بودن آن است. برای این نکته لازم است، به استاندارد بودن مبلمان توجه داشته باشید.

حتما مبلمانی را انتخاب کنید که بتوان از آن به راحتی استفاده کرد؛ و استانداردهای لازم را پوشش دهد.

  • زاویه مناسب برای کمر داشته باشد.
  • گردن در زاویه مناسب قرار گیرد.
  • قسمت نشیمن آن متناسب باشد.
  • متریال به کار برده شده در آن سبب تعریق بیش از حد نشود.

7. توجه به کیفیت مناسب

برای خرید مبلمان از مشاورین و فروشندگان فروشگاه در مورد جنس داخلی مبلمان و فنرهای آن جویا شوید. اینکه داخل آن چه نوع فوم، الیاف یا متریال دیگری به کار رفته باشد؛ که به طول عمر، کیفیت و کارایی آن کمک می کند.

لازم است حتما به استحکام چهارچوب مبلمان توجه بالایی داشته باشید. همچنین کلاف به کار برده شده نیز باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. نکته دیگر به استحکام، تعداد و فاصله فنر ها مربوط می شود که باید طوری باشد که شکل و شمایل مبلمان را پس از مدتی استفاده کردن، تحت تاثیر قرار ندهد.

8 . انتخاب با توجه به کاربری

در صورتی که فقط به دنبال مبل راحتی برای مبلمان هستید، می توانید گزینه های متعددی را انتخاب کنید.

اما مبلمان نیمه راحتی، گزینه ای است، که برای موارد نیمه رسمی هم کاملا کاربرد دارد. این سبک می تواند، دو منظور را به راحتی پوشش دهد.

sitting_on_sofa

برای فضاهایی که بزرگ هستند، مبلمان ال می تواند گزینه ای مناسب باشد؛ اما مبل های مدرن امروزی طوری طراحی می شوند، که بتوان از حداکثر فضا استفاده کرد. پس برای فضاهای کوچک هم فقط باید نوع ظریف را انتخاب کرد.

9. در نظر داشتن قابلیت شستشو

یکی از نکات خیلی مهم برای انتخاب لوازم و وسایل منزل، قابلیت شستشو برای آنها است. در این راهنمای خرید مبل باید یادآور شویم که برخی از روکش ها غیر قابل شستشو هستند.

مبلمان نانو امروزه گزینه ای عالی است، که در مقابل نفوذ مایعات مقاوم است. حتی بعد از آلودگی تنها با پارچه ای نمدار، می توان آن را پک کرد.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مبلمانی که چوب بیشتری در آن به کار برده شده باشد، پاک کردن آن راحت تر است.

10. تعداد مناسب

یکی از نکات دیگر توجه به تعداد مناسب برای انتخاب  مبلمان است. معمولا بهتر است تعداد فرد برای مبلمان انتخاب شود. مثلا برای تعداد کم یک کاناپه سه نفره به همراه دو عدد مبلمان یک نفره انتخاب مناسبی است. به همین صورت یک نفره ها را می توان اضافه کرد.

جمع بندی

در این مقاله گزینه های مهمی را به عنوان راهنمای خرید مبل مطرح کردیم. برای انتخاب مدل مناسب می توانید سلیقه شخصی را به کار ببریداما نکات بیان شده گزینه هایی هستند که لازم است حتما آنها را در نظر گرفت.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مشاوره و خرید مستقیم از تولیدی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. 

تماس مستقیم با پشتیبانی فروشگاه مبل کالادژ

نظر خود را بگذارید

پست های مرتبط